Jaka Joga dla Ciebie?

Jaka Joga dla Ciebie?

Tradycyjnie Joga jest stylem życia, obejmującym stosunek do otoczenia, dietę, aktywność fizyczną, oraz wiele innych elementów, których celem jest dążenie do urzeczywistnienia najdoskonalszej formy siebie… 

Joga ma wielu mistrzów, wiele oblicz. Świat zachodni widząc jej możliwości, zaadoptował różne jej elementy, z reguły dzieląc ją na dziedziny tj. filozofia, religia … Obecnie mówiąc Joga najczęściej mamy na myśli ćwiczenie asan, czyli pozycji jogicznych. Pomijając współczesne, czasem szalone mixy tj. Joga+ czekolada, Joga+ ćwiczenia wojskowe, Joga+ muzyka techno i taniec itd. Joga w formie ćwiczeń fizycznych ma kilka podstawowych odmian. Należy jednak pamiętać, że te ćwiczenia będą mieć wpływ na całe nasze ciało, wszystkie jego układy, narządy … łącznie z mózgiem 🙂 

Ćwicząc konkretny rodzaj Jogi, możemy wzmacniać nie tylko swój organizm , ale także konkretne cechy charakteru.

Jaki rodzaj Jogi jest odpowiedni dla Ciebie, czyli czego potrzebujesz?

Ashtanga Joga  wzmacnia konkurencyjność, rywalizację, hardość, dokładność oraz bezkompromisowość. Skierowana dla osób ktore znają już dobrze asany i chcą je szybko doprowadzić do perfekcji.  Szczególnie wskazane dla Kapha. 

Vinyasa Joga– czyli joga we flow. Dobra dla osób które chcą zwiększyć swoją umiejętność przystosowywania się do zmian, podnieść elastyczność zarówno fizyczną jak i psychiczną, potrzebują wprowadzić więcej ruchu, dynamiki i radości w swoje życie. Szczególnie wskazane dla Pita.

Hatha Joga– dla osób ktore chcą wzmocnić swoj wewnętrzny spokój, ugruntowanie i uziemienie. Doskonała dla początkujących, pozwala poznać niuanse poszczególnych pozycji, uczy uważności i właściwego oddechu. Szczególnie wskazane dla Vata.

Kundalini Joga– dla osób które chcą rozbudzić swoją kreatywność, także otworzyć się na zmiany i ruch w swoim życiu, gotowe na świadomą pracę ze swoją energią. Szczególnie wskazane dla Kapha i Pita.

Ćwiczenie Jogi nie tylko może rozwijać Twoją osobowiść, oto niektóre korzyści z praktyki:

  • zwiększa elastyczność ciała
  • wzmacnia siłę mięśni i chęć do życia
  • poprawia metabolizm, pomaga pozbywać się toksyn z organizmu … więcej o toksynach tutaj http://qualitylife.pl/toksyny-wymysl-xxi-w/
  • przyczynia się do spadku masy ciała
  • poprawia pracę serca i układu krążenia
  • powoduje poprawę postawy ciała
  • poprawia kondycję
  • zwiększa wytrzymałość
  • reguluje gospodarkę hormonalną
  • poprawia koncentrację
  • wzmacnia pewność siebie
  • poprawia zdolność organizmu do innych ćwiczeń

Jeżeli dopiero zaczynasz jogową przygodę, na początek warto pójść na kilka- kilkanaście zajęć Hatha Jogi, aby poznać asany i sposób ich prawidłowego wykonania oraz oddechu, a potem spróbować Jogi, która Cię interesuje. Bardzo ważna jest osoba prowadząca ćwiczenia, to od niej w dużej mierze zależy, czy będziesz się dobrze czuć na zajęciach. Jeżeli nie od razu trafisz do wymarzonego nauczyciela, nie zrażaj się, tylko szukaj dalej, na pewno znajdziesz właściwego!

Pojęcia Vata, Pita, Kapha pochodzą z Ajurwedy, starożytnej sztuki medycznej, pochodzącej z Himalajów. Więcej na jej temat tutaj http://qualitylife.pl/5751/czym-jest-ajurweda-i-jakie-daje-mozliwosci/

Najważniejsze to zacząć! 

Powodzenia 🙂

Anila Popławska